ANASAYFA
HAKKIMIZDA
HİZMETLERİMİZ
İNSAN KAYNAKLARI
REFERANSLAR
KALİTE SÖZLÜĞÜ
İLETİSİM

Hizmetlerimiz
ISO 9001 - 2008
ISO 14001 - 2004
ISO 22000-2005
ISO TS 16949
OHSAS 18001
HACCP 13001
ISO 17025
Gost-R
Ukr-SEPRO
Global GAP
SA 8000
ISO 27001-2005
TSE - TSEK
MARKA TESCİL
TASARIM TESCİL
CE
EĞİTİM
    ONLİNE DESTEK
 
 
 

 Online Destek

 İçin

 Lütfen Tıklayın

 
  Marka Nedir?
  Marka Çeşitleri
  Marka Tescili için Gerekli Belgeler
  Tescille İlgili Süreç
  Marka Belirlemenin Yöntemleri
  Marka Araştırma
  Marka ve Siz
  Markada Mal ve Hizmet Sınıfları
  Tanınmış Marka Kavramı ve Türkiye'de Tanınmış Markalar
  Uluslararası Marka Tescili
  Topluluk Markası:(Avrupa Birliği Marka Tescili )
  Madrid Protokolüne Göre Uluslararası Marka Tescili
  Madrid Protokolüne Üye Ülkeler ve Ödenecek Ücretlerin Listesi
  Markanın Hukuka Konu Olması

Marka Belirlemenin Yöntemleri
Marka, ticari bir varlıktır. Ama aynı zamanda, marka, bir pazarlama mesajı da taşır. Markanız, ürününüzün, pazardaki rakiplerinden en önemli ayrım noktalarından biridir ve o nedenle, doğru mesajı içermelidir.

Bir reklam ajansıyla çalışıyorsanız, markayı yaratmak için onlardan destek alabilirsiniz. Ama Türkiye'de pek çok küçük şirket gibi, bugüne kadarki markalarınızı kendiniz yarattıysanız ve/veya yeni ürününüz için reklam ajanslarına ayıracak bütçeniz yoksa, iş başa düşüyor.

Marka yaratırken veya başvurularda mutlaka ön araştırma yaptırınız.
Markanız akılda kalıcı, dikkat çekici ve kısa olmalıdır.
Markanızın Türkçe olmasına özen gösteriniz. Aksi takdirde yurtdışı başvurularında sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
Markanızın kolayca taklit edilmemeli
Markanızın jenerik haline gelmesine izin vermeyiniz.
Markanızın kullanım süresine dikkat ediniz. 5 yıl süre ile kullanılmayan markalar hükümsüz sayılmaktadır.
1. DEVLERİ İNCELEYİN

İşe, dev şirketlerin yarattıkları markaları inceleyerek başlayın. Önce, iş yaptığınız sektördeki büyük markalara bakın. Tümü, pazarlama bazlı bir bakış açısıyla seçilmişlerdir; ne anlama geldiklerini ve neden bu ismin seçildiğini düşünün.

Çok sayıda markanın sert rekabet koşullarında ayakta kalma savaşı verdiği günümüz ekonomisinde, alışıldık markaların farkedilme olasılığı çok düşüktür. Son dönemin markalarını anlamaya çalışın: Mavi Jeans, Advantage Card, Axess... Hepsi, bir pazarlama mesajını içinde taşıyorlar.

2. TEMSİL GÜCÜ YÜKSEK İSİMLER BULUN

Marka yaratmada ilk adım, ürününüzün pazardaki konumunu temsil eden 4-5 ürünü alt alta yazmaktır. Bunlar, ürünün tüketicilere sağladığı ekonomik faydanın yanı sıra, düşük fiyata, yüksek kalite sunması olabilir.

3. MARKANIZIN KİŞİLİĞİ OLSUN

Ürünün pazardaki konumunu temsil eden özellikleri yazdıktan sonra, bu kez, 'kişilik özelliklerine' ilişkin 4-5 özelliği alt alta yazın. Örneğin, markanızın, 'arkadaş', 'çağdaş', 'hızlı' gibi kişilik özellikleri bulunabilir.

4. AKLINIZA GELEN İSİMLERİ SIRALAYIN

Yazdığınız bütün özelliklerin yanlarına, size çağrıştırdığı isimleri yazın. Aklınıza gelen kelimeler de olabilir, kelime grupları da. Tek amacınız, bulduğunuz markanın, o özelliği temsil ediyor olması... Markanın yanında bir de, 'şirket', 'topluluğu' gibi ek unsurların olmasını istiyorsanız, bulduğunuz ismi, bu uzantıyla yanyana getirerek deneyin.

5. AVANTAJLARI VURGULAYIN

İsim seçerken, iş yaptığınız pazarda satışları etkileyen en önemli unsurları aklınıza getirin. Örneğin, bir pil üreticisi için 'Energizer', tüketiciler, satın aldıkları pilin uzun süre dayanmasını istedikleri için çok doğru bir seçim. Siz de, kendi sektörünüzde satışları etkileyen en önemli unsurları düşünün.

6. BULDUĞUNUZ MARKANIN ZORLUKLARINI İNCELEYİN

Bu aşamadan sonra, şirket çalışanlarından en az 2 kişiyle daha, ürettiğiniz isimleri gözden geçirin. İsimleri yüksek sesle tekrar edin, telefon operatörünüz gün boyunca bu ismi tekrar edebilecek mi, akılda kalıcı bir isim mi, argoda başka bir anlamı olabilir mi, ve son olarak, şirketin faaliyet alanı genişlemeye başladığında bu isim, yeni alanları da temsil edebilecek mi gibi soruları yanıt verin.

7. KÜÇÜK BİR PAZAR ARAŞTIRMASI YAPIN

Listeyi eledikten sonra, finale kalan isimler hakkıda, çevrenizdeki 30 kişinin fikrini alın. 30, dev şirketler için marka yaratan reklam ajanslarının 'fokus gruplar'da baz aldığı bir sayı aldığı için, yeterli olacaktır...

8. VE KARARINIZI VERİN
Ve, bütün bu bilgileri topladıktan sonra, son tercihinizi yapın.

HABERLER
ANKET

MERKEZ
İstiklal. Cad. Terkoz  Çıkmazı Karaaslan İş Merk. Kat:3
Taksim Beyoğlu / İstanbul
TEL : 0 (212) 252 08 38   GSM : 0 532 675 72 40
ŞUBE
İnönü Bulvarı  Bedesten İş Merkezi Kat:6 No:605
Düvenönü Melikgazi / Kayseri
TEL : 0 (352) 336 63 83   GSM : 0 532 675 72 30

  design by Ewet © 2006